Boldogság órák - Január 2022
Beszámoló
Célkitűzések hónapja - 2022. január
Ez a hónap nagyon sok érdekes feladatot adott számunkra. Sokat beszélgettünk a témával kapcsolatban. Több Boldogságórán valósítottuk meg a feladatokat.
„Boldog új évet!”
Újévi, első Boldogságórai találkozásunk alkalmával megismerkedtünk a hónap témájával. Még frissen melegében, ahogy illik, újévi fogadalmakat örökítettünk meg egy „Fogadalom-lapon”. Megemlékeztünk az előző évről is: mi volt a legjobb dolog 2021-ben?
„Cél-befőtt”
Alig vártam ezt a hónapot, hiszen nem felejtettem el, hogy a szekrényben lapul egy befőttesüveg, amely a „Cél-befőtt” címet viseli. Egy évvel ezelőtt január hónapban került a szekrényembe. A gyerekek írólapokra megírt, vagy rajzokkal kifejezett célkitűzéseit tartósítottuk benne. Feladatunk akkor az volt, hogy 1 év múlva elővéve, megnézzük, kinek sikerült elérnie a kitűzött céljait. Így megleptem a gyerekeket, és ezzel nyitottuk meg a célkitűzések hónapját. Hogy még izgalmasabb legyen, nem a saját papírkájukat húzták ki. Találomra húztunk az üvegből, felolvastuk, megpróbáltuk kitalálni, ki írhatta. Majd a gazdája elmondta, sikerült-e megvalósítani elképzeléseit.
„Űrhajó”
Tanítványaim közül nagyon sokan a szeretik a bolygókkal, világűrrel kapcsolatos témákat. Nem volt nehéz fellelkesíteni őket a feladatra. Szívesen vállalták a vele járó előkészületeket is. Voltak, akik az űrhajó elkészítésében, voltak, akik a bolygók megfestésében, vagy akik a buzdító szótáblák megírásában ügyeskedtek. A mi „űrutazásunk” azt jelképezte, hogy céljaink megvalósítása érdekében a „végtelenségig” elmegyünk, kitartunk. Továbbra is a célkitűzések fontossága, kitartás, megküzdés, céljaink eléréséért való küzdelem hangsúlyozása volt a feladat lényege.
A végén alkotásaink felkerültek a faliújságra, hogy egész hónapban ösztönözzenek bennünket.
„Összevisszaország”
A hónap legkedvesebb, legszórakoztatóbb feladata ez volt a gyerekek számára.
Megismerkednünk Gerlinde Ortner: Veronika Összevisszaországban című meséjével, melyet két osztálytárs előadásában hallgattuk meg. Akik utána játékos feladatokat is készítettek nekünk, igaz-hamis állításokat adtak fel a meséhez. Elkészítettük Pacuha bábot. Mikor minden készen állt eljátszottuk a mesét. Majd a saját Összevisszaországunkat is megvalósítottuk. Ez igazán a gyerekek kedvére való volt! Óriási rendetlenséget csinálhattak az osztályban! Majd két csapatot alkotva, időre versenyezve állítottuk vissza a rendet a teremben!
„Céljaink”
Tél ide, tél oda, a természet hóval ebben a hónapban csak egyszer lepett meg bennünket, ezért sajnos, egyszer tudtunk igazi hóembert építeni. Így a termünkben „építettünk” hóembereket, ők őrizték a kitűzött céljainkat.
„Szuperhősök”
Az egyik kis tanulómat kértem meg, hogy készüljön fel, és olvassa fel nekünk Varga Irén: Mi leszek, ha nagy leszek című versét. A vershallgatás után beszélgettünk. Megrajzolta mindenki a szupererővel rendelkező szuperhősét. Majd bemutattuk egymásnak a hőseinket, milyen erővel bírnak, hogyan segítik céljaink elérését. A gyerekek meséltek arról, milyen elképzeléseik vannak a jövőjüket illetően, milyen foglalkozást szeretnének választani, mit tehetnek már most a megvalósulás sikeréért.
„Varázsszavak”
Céljaink elérése elképzelhetetlen lenne a minket segítő, erőt adó, buzdító, ösztökélő varázsszavak nélkül.
Összegyűjtöttük, melyek azok, amik segíthetnek bennünket. Az alkotásunk egy tökéletes csapatmunka eredményeként, a táblán volt látható. Hiába fényképeztük le, örökítettük meg, és készítettük el hasonlóképpen rajzlapra is, nagyon sajnáltuk letörölni, így 2 hétig szemünk előtt díszelegve ösztönzött bennünket a céljaink elérésére.
Remélem, az elvégzett játékos feladatok ráirányították a gyerekek figyelmét a célkitűzés, küzdés fontosságára, megtanították tanítványaimnak, hogyan dolgozzák ki a célhoz vezető út tervét, valamint hogyan segítsék, motiválják magukat a megvalósítás során.