Boldogság órák - Január 2024
Beszámoló
JANUÁR – Célok kitűzése
A szünet utáni első tanítási napot az új év köszöntésével, jókívánság-üzenetekkel indítottuk.
Meghallgattuk, elénekeltük a már jól ismert „Szeretet Ábécé” dalunkat, amiben megtaláltuk a hónap témáját: C = céltudatos!
Első Boldogságóránkon arról beszélgettünk, hogy miért fontosak a célkitűzések, és hogyan tudjuk megvalósítani céljainkat, milyen lépések, tulajdonságok segítenek elérni azokat.
Meglepetésképpen kiosztottam a gyerekeknek a tavalyi kis Maci-célkártyáinkat. Újra akcióba léptek a kis Mackók, hogy lelkesítsék, bátorítsák egymást; figyelmeztessék egymást, rendre, fegyelemre, tisztaságra; derítsék egymást jókedvre; ösztönözzék egymást a szorgalmas tanulásra, figyelmességre.
Reggeli beszélgetőkör gyanánt többször is meghallgattuk a hónap dalát, mozogtunk rá. Majd lehetőséget kaptak a gyerekek, hogy elmondhassák a társaiknak, arra a napra milyen célt tűztek ki maguknak.
Mi az a „Célefánt”? Arra biztatott minket a hónap egyik feladata, hogy találjuk ki, képzeljük el a mi Célefántunkat. Ő segített bennünket egész hónapban jelen terveink megvalósításában, a jövőképünk alakításában. A hónap során Célefánt figurába a gyerekek megrajzolhatták a képzeletbeli jövőbeli életüket.
A hónap témájához kapcsolódóan kitaláltam, hogy tervezzenek a gyerekek különféle társasjátékokat. Evvel jelképezhettük legjobban a célbajutásra való törekvést, az odavezető úton való kitartást, küzdést, kihívást, és a célbaérés okozta örömet. A játékok során a Célhegy csúcsára kellett eljutni a játékosoknak. A hónap legkedveltebb tevékenysége lett, csoportok alakultak és napokon át szorgalmasan készültek a játéktáblák. A gyerekek alkották meg a játékszabályokat is. Természetesen a játék sem maradt el, kipróbálhatták egymás társasait.
Megvalósítottuk a „Múlt, Jelen, Jövő” feladatot is, a mi elképzelésünk szerint. A három részre osztott rajzlap 1-1 területe képviselte a múltat, jelent, jövőt. A megfelelő helyre rajzolhatták meg, régi és jelenkori, valamint képzelhették el jövőbeli önmagukat. „Vajon mit üzen a múltbeli önmagad a jelenkori alakodnak? Mit üzennél a jövőbeli felnőtt énednek?” Mire figyelmeztetnéd magad? Milyen tanácsot adnál felnőttként?” Ezekre a kérdésekre kerestük a válaszokat. A gyerekek az elkészült rajzok segítségével beszámolhattak társaiknak az elképzeléseikről, jelen és jövőbeli céljaikról, álmaikról.
E hónapban sem maradtak el az egymásnak hozott meglepetések. Az egyik kislány színezőt hozott a többieknek, amiket saját maga rajzolt meg. Másik három tanuló pedig általuk készített kis jutalom képecskéket készített, amiket jutalomnak szántak, hogy azokat ragaszthassák be a tanító nénik a füzetekbe a pontos, szép munkákért.
A hónap nevezetes napjai közül mi Micimackó napját ünnepeltük meg január 18-án. Egész nap együtt játszottak, tanultak velünk Micimackó és barátai. Micimackós rajzfilmet néztünk, mesét olvastunk, báboztunk.
A tél még egyszer megörvendeztetett bennünket egy pici hóval. Szánkóhúzó versenyt rendeztünk.
A hónap során megtapasztalhattam, tanulóim pozitívan néznek a jövőbe. Jó életet, autót, házat, egyetemi végzettséget, családot… álmodtak maguknak. Kívánom, hogy merjenek nagyot álmodni, és teljesüljenek álmaik!