CODES Projektesemények

2020. október 9-én, pénteken a CODES AT-HU074 projekt keretében megrendezésre kerülő online programon vettünk részt, melyet a Bécsi Pedagógiai Főiskola szervezett, bemutatva a saját kompetenciafejlesztő szakmai műhelyeit.

2020. október 9-én, pénteken az Interreg Austria-Hungary 2014-2020 CODES AT-HU074 - Kompetenciaorientált tanítás az általános iskolában a határon átnyúló régiókban Ausztriában és Magyarországon című projekt keretében megrendezésre kerülő online programon vettünk részt, melyet a Bécsi Pedagógiai Főiskola (Pädagogische Hochschule Wien) szervezett, bemutatva a saját kompetenciafejlesztő szakmai műhelyeit. A program online, a ZOOM rendszeren keresztül valósult meg.

A koronavírus-járvány miatt kialakult helyzetben a főiskolán „narancssárga” jelzés volt érvényben, ezért a tervezett virtuális látogatás elmaradt, helyette prezentációkat láthattunk.


1.    Elsőként a Matematika Háza működéséről láthattunk bemutatót Monika Musilek-Hofer előadásában.


2.    A program 2. részében a Kutatók Műhelyének koncepcióját és működését mutatta be Barbara Holub prezentációja.

Az általános iskolai kutatói műhelyek 2010 óta működnek a Bécsi Pedagógiai Főiskolán.

A kutatói műhelyekben önálló és saját felelősségre történő munkavégzés folyik, előkészített környezetben. A tanulás kutatás és felfedezés révén valósul meg. A polcokon dobozokban vannak az előkészített feladatok. A doboz tartalmazza az összetett feladatokat és a megoldásukhoz, elkészítésükhöz szükséges anyagokat (pl.: sütőpor-rakéta). A kutatás után bemutató és vita következik.


3.    A harmadik részben Linda WöhrerSusanne Martich és Christian Aspalter mutatta be a „literacyLAB” (Irodalmi / olvasás műhely) koncepcióját és megvalósítását.  Elérhetőség: https://dizetik.phwien.ac.at/

Ez a műhely a nyelvvel, a kreatív köznyelvvel, az írás- olvasáskészséggel foglalkozik, a szóbeli és írásbeli kompetenciákat fejleszti.

A szemkövető eszközök lehetővé teszik a szemmozgások adatainak rögzítését, amely segítségével a befogadás folyamatát elemzik.

Példaként egy gyermekkönyvhöz (Rachel Bright – Jim Field: Die streit Hörnchen = A civakodó mókusok) kifejlesztett feladatokat mutattak be. A feladatok feladatkártyákon vannak a dobozokban. A feladatok mind a 4 kompetenciaterülethez kapcsolódnak (pl.: interkulturális kompetencia: barátság, kibékülés). A nem német anyanyelvű osztályokban a nyelvismeretet is fejlesztik vele. Egy táblázat mutatja a dobozban található feladatokkal kapcsolatos információkat: mire lehet használni, milyen korosztálynak való, kinek ajánlják, elméleti háttér. Az elkészített feladatokból végül Lapbook-ot állítanak össze.

Christian Aspalter a Stabilo EduPen diagnosztikai eszközt mutatta be, amely a gyerekek kézírásának elemzését teszi lehetővé: méri az írás-nyomást, az írás-ritmust, az írási sebességet, az oktató által történő olvashatóságot.

* * * * *

2019. november 26-án zajlott a CODES AT-HU074 pályázat projektpartneri találkozója, amelyen a Nagykanizsai Információs és Tanácsadó Központ képviseletében Faller Zoltán intézményvezető vett részt.

>>> Képek és rövid beszámoló a találkozóról a SRPSZKK oldalán találhatók.

* * * * *

2019. április 11-én volt a határon átívelő CODES projekt harmadik projekttalálkozója Eisenstadtban, a Burgenlandi Képzési Igazgatóság épületében.

A délelőtt folyamán sor került az eddig elvégzett munka ismertetésére, valamint a T1 munkacsoport regionális koncepióinak bemutatására és a határon átívelő közös munka tovább szervezésére is. A délutáni órákban a munkacsoportok (T2 és T3) külön-külön folytatták a munkát.

>>> Képek a projekttalálkozóról a SRPSZKK oldalán találhatók.

* * * * *

2019. február 27-én Eisenstadtban, a Burgenlandi Pedagógiai Főiskolán  a CODES AT-HU074 - Kompetencia-alapú oktatás az alapfokú oktatásban az osztrák-magyar határrégióban pályázat projekttalálkozójára került sor.

A határon átívelő projekt, melynek célja az 1-2-3-4.évfolyamos diákok kompetenciafejlesztése - első szakasza lezárult, azonban a munka tovább folytatódik. Feladatbankfejlesztés, pedagógusok szakmai továbbképzése, információs és tanácsadó központok létrehozása lesz a közeljövőben megvalósítandó feladat.

>>> A projekttalálkozó programja és képek a SRPSZKK oldalán találhatók.

Pályázatok

Okosan a pénzzel
Pénz 7
Örökös Boldog Iskola
Örökös ökoiskola
Petőfi200
A Pécsi Tudományegyetem partnerintézménye
Erőszakmentes, egészségtudatos iskola
Határtalanul! - Bethlen Gábor Alapkezelő Zrt.